Daca ne urmaresti blogul de ceva vreme, probabil ca ai trecut deja prin articolele precedente in care povesteam despre funnel-uri de marketing.
Asa cum povesteam in trecut, exista diverse tehnici pentru a crea un marketing funnel de succes. Cu toate acestea, un tunel de marketing nu este ceva static. Odata creat, este bine sa-l monitorizezi si sa-l optimizezi incontinuu pentru a obtine rezultate mai bune si pentru a evita sentimentul de suprasaturatie.
Indiferent de tipul de marketing funnel pe care doresti sa-l abordezi, iata cateva tehnici pe care le poti implementa pentru a optimiza un funnel la fiecare pas.
Eficientizeaza procesul de cumparare
Elimina punctele de frictiune
Calatoria clientului trebuie sa fie lipsita de obstacole de la primul contact cu brand-ul, pana in momentul conversiei. Punctele de frictiune reprezinta barierele ce impiedica un anumit procent al potentialilor clienti sa finalizeze cumparaturile pe site-ul sau in aplicatia ta. Este esential sa identifici aceste puncte de frictiune si sa le elimini.
Spre exemplu, daca n-ai facut-o deja, poti implementa optiunea de a face checkout ca oaspete. Adica sa elimini pasul de a crea cont pe site-ul tau pentru a putea cumpara de la tine. Oamenii ezita sa-si creeze conturi pe zeci de site-uri doar pentru a cumpara un singur produs. Daca din varii motive nu poti adauga aceasta optiune, atunci poti adauga optiunea de a crea cont folosind Facebook, Google, sau alte servicii asemanatoare.
Optimizeaza paginile de checkout
Poti simplifica procesul de checkout prin eliminarea catorva campuri de formular pe pagina de plata. De multe ori chiar nu ai nevoie sa stii codul postal al cuiva. Majoritatea oamenilor nu si-l cunosc, iar necesitatea de a-l cauta pe Google poate fi un turn-off major.
Iar daca livrezi produse 100% digitale, poti elimina aproape in intregime campurile de adresa. Prin evaluarea continua a punctelor de frictiune, vei putea creste rata de conversie.
Implementeaza A/B testing pentru imbunatatire continua
Testeaza diverse landing page-uri
Ai un landing page care converteste bine? Mai testeaza niste variante. Nu te opri doar fiindca ai ceva care functoneaza. Mereu e loc de mai bine. Uneori chiar si o schimbare aparent minuscula poate creste masiv CTR-ul. De exemplu, schimbarea culorii butonului intr-o culoare mai aprinsa are un impact semnificativ de cele mai multe ori.
Experimenteaza cu mai multe CTA-uri
Call to action-ul este esential in procesul de conversie a lead-urilor in clienti. Acestea servesc drept indemn catre utilizatori pentru a comite o actiune: aboneaza-te la newsletter, inscrie-te la webinar, cumpara acum, etc.
Pe cat par de simple, CTA-urile sunt elementele ce pot avea cel mai mare impact asupra unei decizii de cumparare. Poti avea un landing page care bifeaza toate punctele sensibile ale publicului tinta, dar daca indemnul de a cumpara nu este acolo si nu exista niciun sentiment de urgency, lead-ul va pleca.
Acestea fiind spuse, este important sa testezi mai multe CTA-uri pentru a-ti da seama care este mai eficient pentru pagina ta. Split testing impreuna cu implementarea de heatmaps te va ajuta sa-ti dai seama exact unde este drop-out-ul cel mai mare pentru a vedea care CTA performeaza cel mai slab. De asemenea, nu te sfii sa ai mai multe CTA-uri pe pagina, cu conditia sa nu fie mai mult de un CTA per sectiune.
Personalizeaza-ti funnel-ul
Segmenteaza audienta si targeteaza corespunzator
Prin impartirea audientei in grupuri specifice bazate pe caracteristici sau comportamente, poti personaliza mesajele si ofertele pentru a satisface nevoile specifice ale acestora. Personalizarea creste sansele de engagement si conversie.
De exemplu, daca vinzi haine atat pentru barbati, cat si pentru femei, poti segmenta lista de mail pe baza genului pentru a trimite promotii fiecarui grup. Similar, targetarea userilor care au aratat anterior interes pentru o anumita categorie de produse cu reclame relevante poate duce la rate mai mari de click.
Crearea de content dinamic
Poti imbunatati semnificativ rata de engagement daca personalizezi content-ul pentru interesele fiecarui segment de audienta (sau, mai bine, ale fiecarui user individual).
De exemplu, poti folosi content dinamic pentru a afisa recomandari de produse personalizate bazate pe comportamentul de navigare anterior. O alta optiune eficienta este personalizarea newsletterelor informative prin email cu articole sau oferte relevante bazate pe interactiunile anterioare ale abonatului.
Optimizeaza-ti campaniile de email marketing
Creeaza si testeaza subject line-uri convingatoare
In email marketing, subject line-ul tine loc de headline, asa ca trebuie sa-l tratezi cu acelasi nivel de seriozitate. Poti sa ai cel mai bun content, dar daca SL-ul tau nu capteaza atentia, risti sa pierzi chiar și 90% din audienta relevanta.
Apeleaza la curiozitate sau urgency pentru a crea un sentiment de FOMO (fear of missing out). Mentine SL-urile scurte si la obiect, deoarece ai un numar limitat de caractere. Experimenteaza cu diferite tehnici, cum ar fi punerea de intrebari, emojis, prezentarea contentului sau oferirea unor beneficii specifice. In esenta, joaca-te cu SL-uri la fel cum te-ai juca cu headline-urile unui landing page.
Foloseste liste segmentate de email
Poti adapta campaniile tale de email marketing pe acelasi principiu folosit in crearea content-ului dinamic. Segmenteaza-ti audienta dupa criterii specifice si adapteaza-ti campaniile la nevoile acestora. De exemplu, poti segmenta lista pe criterii demografice, istoricul de cumparaturi sau nivelurile de engagement.
Analizeaza datele pentru a dobandi insight-uri valoroase
Urmareste si analizeaza ratele de conversie
Folosind heatmaps si tool-uri de web/app analytics, poti analiza calatoria utilizatorului de-a lungul unui funnel pentru a detecta zonele de drop-out, precum si zonele cu cele mai multe click-uri si timp petrecut pe acestea. Astfel, vei avea o mai buna idee a ce functioneaza si ce poate fi imbunatatit la funnel-ul tau. Recomandam si urmatoarele:
-
Urmareste impactul schimbarilor facute la paginile de destinatie, CTA-uri sau campaniile de email asupra ratelor de conversie.
-
Analizeaza ratele de conversie in diferite segmente de clienti pentru a-ti adapta abordarea de marketing corespunzator.
Implementeaza strategii de retargeting
Retargeteaza cosurile abandonate
Cel mai simplu mod de a le aminti utilizatorilor despre faptul ca nu si-au finalizat comanda este sa le trimiti un email de reminder. Deseori, aceasta tactica functioneaza atata vreme cat este insotita de un CTA convingator. Poti, de asemenea, sa incluzi si review-uri ale produsului in acel mail pentru a creste sansele ca vizitatorul sa finalizeze procesul de checkout.
Retargeteaza oameni ce ti-au vizitat deja paginile
Personalizeaza reclamele pentru interesele specifice ale demografiei de lead-uri ce ti-a vizitat deja paginile si iti cresti automat sansele ca acestia sa revina si sa fie convertiti in clienti.
Concluzii
Optimizarea funnel-ului de marketing este esentiala pentru a creste rata de conversie si a construi relatii durabile cu clientii.
Prin ajustari strategice si personalizare, brand-ul tau poate maximiza eficienta campaniilor si valorifica potentialul fiecarui client.
Ca sa facem un scurt rezumat, iata cele mai importante lucruri de retinut:
-
Identifica si elimina punctele de frictiune ce impiedica utilizatorii sa finalizeze conversia
-
Optimizeaza paginile de checkout prin adaugarea elementelor de incredere si eliminarea pasilor inutili
-
Testeaza mai multe landing page-uri si CTA-uri pentru a imbunatati constant rata de conversie
-
Segmenteaza audienta pe diverse categorii si creeaza continut dinamic pentru fiecare
-
Optimizeaza campaniile de mail prin segmentare si testarea de subject lines
-
Analizeaza ratele de conversie dupa fiecare schimbare facuta in funnel
-
Implementeaza strategii de retargeting pentru cosuri abandonate si potentiali clienti
Daca ai nevoie de ajutor cu aceste puncte, scrie-ne la contact@digitaldatacapital.com.